portfolio | noc nsf
NOC-NSF

NOC-NSF

Banners

 

Portfolio



NOC-NSF

Campagne ‘Sport, daar geef je om’ is gestart op zondagmiddag 3 augustus j.l., voorafgaande aan de start van de 19e editie van de Johan Cruijff Schaal in de ArenA, de campagne ‘Sport, daar geef je om’ officieel van start gegaan. Met de (media)campagne willen de initiatiefnemers NOC*NSF, Eredivisie CV en KNVB meer aandacht genereren voor schenken en nalaten aan sport.

Uit het onderzoek ‘Geven in Nederland 2013’ blijkt dat nog geen 2% van de giften ten goede komt aan de sport en wat nalatenschappen betreft is dat minder dan 1%. De cijfers uit het onderzoek onderschrijven dat schenken en nalaten aan de sport, in tegenstelling tot aan andere goede doelen, nog relatief onbekend terrein is. Daarom zijn de initiatiefnemers het platform ‘Sport, daar geef je om’ gestart: een website (www.sportdaargeefjeom.nl) waar de mogelijkheden van geven en nalaten aan sport inzichtelijk worden gemaakt. Met nuttige informatie, inspirerende verhalen en hulpmiddelen wordt de Nederlander in het algemeen en de sportvereniging in het bijzonder geïnformeerd en geïnspireerd.
 
HPU heeft in samenwerking met NOC*NSF diverse geanimeerde banners voor deze campagne ontwikkeld.
De banners worden centraal aangestuurd en zijn voorzien van een trackingcode, waardoor er gezien kan worden hoevaak de banner geklikt is. De banners hebben verschillende afmetingen en zijn ontwikkeld in diverse formaten voor verschillende platformen.
 

Banners: Sport daar geef je om