blog | hpu | u heeft sinds kort een nieuwe website
U heeft sinds kort een nieuwe website..

U heeft sinds kort een nieuwe website..

handige SEO tips

 

U heeft sinds kort een nieuwe website..

Als u nu vervolgens denkt met de armen over elkaar te kunnen gaan zitten tot de opdrachten binnen komen stromen, heeft u het helaas mis. Zo zit communicatie als strategisch management instrument niet in elkaar. U dient aan uw website dezelfde aandacht te besteden als aan de overige onderdelen van uw bedrijfsvoering. Ook communicatie is een dynamisch proces.

Met dit document willen wij u graag kennis laten maken met een aantal belangrijke en handige SEO tips (Search Engine Optimization). Met het in acht nemen van deze tips, vergroot u de kans om gevonden te worden op het internet.

1. CONTENT
Zonder relevante content (nieuws, teksten, afbeeldingen of filmpjes) kan een zoekrobot zoals Google moeilijk weten waar uw website over gaat. Hierdoor kan uw website niet, of niet voldoende, door Google worden beoordeeld. Google baseert de vindbaarheid (indexering) van uw website namelijk mede op bovenstaande beoordeling. Het is daarom verstandig om ervoor te zorgen dat de vermelde informatie op de website over uw bedrijf, producten of diensten eerlijk en relevant is.
SEO HPU internet services

HOE ZORG IK VOOR EERLIJKE EN RELEVANTE INFORMATIE?
Kruip in de huid van uw klant, en probeer te ontdekken welke woorden uw klanten precies gebruiken wanneer ze bij Google op zoek zijn naar uw product of dienst. Uw website wordt via het WMS van HPU dynamisch aangestuurd waardoor u de content zelf, per pagina, kunt beheren. Naast teksten, afbeeldingen en filmpjes, kunt u per pagina ook een paginabeschrijving en een aantal keywords (kernwoorden) plaatsen die betrekking hebben op de betreffende pagina. Hierdoor kunnen de bekende zoekrobots - zoals Google - uw pagina beter indexeren.

2. TECHNIEK
Bij het ontwikkelen van uw website streven wij altijd naar een optimale vindbaarheid van uw site door zoekmachines. Om ervoor te zorgen dat uw website gevonden wordt, houden wij rekening met SEO. Dit doen we onder meer door middel van ‘Google vriendelijke’ URL's (uniform resource locator). De dynamische paginatitels, kopteksten, META-tags, META-descriptions en keywords per pagina, gebruik van ALT- en TITLE tags alsook een word-cloud module zijn door uzelf, naar wens, via het WMS te beheren. De meest bekende zoekmachine in Europa van dit moment is Google. Google heeft in haar ‘Terms of Service’ en ‘Webmaster Guidelines’ duidelijke richtlijnen opgesteld over wat zij toelaatbaar en ontoelaatbaar achten. Wij hanteren deze guidelines als rode draad tijdens de ontwikkeling van uw website. Momenteel speelt er een aantal zaken dat een goede indexering van uw website bemoeilijkt dan wel onmogelijk maakt. U kunt hierbij denken aan: Flash elementen,(teveel) Javascripts, frames, snelheid van de website, redirects et cetera.

HPU zorgt er voor, in overleg met u, dat bij het ontwikkelen van uw website de hierboven genoemde technieken niet, of nauwelijks, gebruikt zullen worden. Hiertoe gebruiken wij de online tool van Lipperhey. Door middel van deze tool, zullen de gebruikte techniek, SEO etc. aan de huidige internet standaarden voldoen.

3. BEKENDHEID
Is uw website interessant (relevant) genoeg voor de bezoeker om deze te bezoeken en er ook gedurende langere tijd op te blijven? Nodigt uw website uit tot conversie? Google zal uw website tijdens een bezoek indexeren en het belang van uw website vaststellen. Om dit te bepalen, neemt Google ook externe links (links van 3e partijen die naar uw website verwijzen) mee in de beoordeling c.q. ranking van uw website.Het is daarom erg belangrijk dat u ervoor zorgt dat andere websites een link naar uw site bevatten. Bij ‘andere websites’ kunt u bijvoorbeeld denken aan de bekende startpagina's, directories, leveranciers en klanten. Linkbuilding, zoals dit principe wordt genoemd, helpt u bij het behalen van een hogere ranking in Google. Het regelmatig verversen en up-to-date houden van uw content heeft een zeer positief effect op de indexering door Google, Google bezoekt uw website namelijk vaker, naar mate er frequenter nieuwe content geplaatst wordt. Mede hierdoor indexeert Google uw website hoger. De site krijgt dus een hogere ranking. Op basis van de hierboven beschreven tips, kunt u zelf aan de slag met het optimaliseren van uw website. U kunt nu eenvoudig, via het WMS op zoek gaan naar de meest ideale zoekwoorden. De resultaten zullen meetbaar zijn, door toepassing van Google Analytics welke wij bij het bouwen standaard op uw website plaatsen.

4. SOCIAL MEDIA
Om uw onderneming, producten of diensten (nog) beter in de markt te positioneren, kunt u ervoor kiezen social media kanalen in te zetten. U kunt daarbij denken aan bijvoorbeeld een Facebook pagina, Google+ pagina, een LinkedIn pagina, een blog, een Twitter account of zelfs een eigen YouTube kanaal. Door de inzet van deze kanalen, kunt u uw onderneming met bijbehorende producten of diensten, presenteren op plekken waar uw doelgroep zich bevindt. Deze communicatiekanalen zorgen er mede voor dat op diverse plaatsen door verschillende doelgroepen content op het internet te vinden is. Via het WMS is het mogelijk om nieuwsitems te koppelen aan uw Twitter account; de berichten worden dan getoond op uw Twitter pagina, en kunnen als ‘trigger’dienen naar uw nieuws-pagina op de website. U kunt zelf de keuze maken om nieuwsitems te koppelen aan het Twitter account.

Op Facebook, Google+, LinkedIn of een Blog, kunt u vervolgens dieper ingaan op bepaalde onderwerpen, aangezien daar meer ruimte voor is. U kunt daarbij denken aan foto’s, uitnodigingen voor een event, vacatures et cetera. Op YouTube kunt u video’s van uw producten plaatsen, en deze kunnen, indien gewenst, ook op uw website getoond worden. LinkedIn wordt gezien als een voornamelijk zakelijk netwerk waar u kunt deelnemen aan diverse vakgerichte nieuws- en discussiegroepen. De toepassing van social media kan, mits goed ingezet, leiden tot een betere positionering van uw product. Met goede inzet bedoelen wij dat u echt luistert naar uw klant, de dialoog met hen aangaat, èn dat u eerlijk en transparant communiceert.

TRAININGEN
Op veler verzoek organiseren wij voor onze klanten gratis trainingen waar verschillende onderwerpen aan de orde komen zoals: Hoe houd ik mijn website up to date? Wat is Google Analytics, en wat kan ons bedrijf ermee? Social Media: Hoe zit dat nou? Als de social media platformen effectief worden ingezet, kunnen ze de communicatie met uw klanten verbeteren en extra aandacht voor uw product of dienst genereren. Wij kunnen u helpen met het aanmaken èn inzetten van social media. Ook kunnen wij ervoor zorgen dat al uw communicatiekanalen optimaal op elkaar zijn afgestemd; bijvoorbeeld door uw Twitterfeed te integreren in uw website. Hierdoor wordt het laatste nieuws direct op uw website zichtbaar.

5. DOEL & DOEN
Social media en SEO zijn geen doel op zich, maar een middel. Bepaal eerst je doelstellingen, en bekijk dan of deze de inzet van SEO en sociale media rechtvaardigen. Laat de doelen die u opstelt een afgeleide zijn van uw algehele bedrijfsdoelstellingen; dit om er voor te zorgen dat social media een integraal onderdeel van uw organisatie worden, in plaats van dat ze een eigen leven gaan leiden. En vergeet niet dat het veel tijd en energie vergt om social media goed in te zetten. Maak iemand binnen de organisatie verantwoordelijk,en geef hier een duidelijke prioriteit aan.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, neem dan contact met ons op.
Het HPU team staat graag voor u klaar om uw vragen te beantwoorden of uw organisatie te ondersteunen.





Er zijn nog geen reacties!