blog | hpu | social media geen hype maar een must
Social media geen hype maar een must

Social media geen hype maar een must

 

Social media geen hype maar een must

In januari van dit jaar heb ik contact opgenomen met HPU, om te kijken of er mogelijkheden waren om mijn bedrijfskundige expertise en vaardigheden, na enige jaren afwezigheid van de arbeidsmarkt, binnen de ICT branche te gebruiken en verder te ontwikkelen.

Communicatie was het raakvlak. Websites, webshops, TV-kanalen en social media zijn er op gericht interactief met de doelgroep te communiceren, met als uiteindelijk doel tot conversie te komen. Conversie in het digitale tijdperk betekent niet alleen meer je product verkopen, maar ook een tevreden klant krijgen die op zijn beurt weer ambassadeur voor jouw bedrijf wordt. De social media kanalen vervangen hierbij gedeeltelijk radio, tv en kranten als messenger van je boodschap. Ik snapte wat van mij werd verwacht, en zo werd ik in mei van dit jaar aangesteld als adviseur marketing | social media. Voor verdere info over mijn achtergrond, zie mijn LinkedIn profiel.

De functie zegt het al: Adviseren hoe social media ingezet kunnen worden ten behoeve van de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen in het algemeen, en de marketingdoelstellingen in het bijzonder. Social media zijn nieuw en dynamisch. De features van de verschillende platformen veranderen dagelijks. Ook om die reden moeten organisaties flexibel zijn. Echter, vaak beschikken profit en non-profit organisaties niet over voldoende tijd en mensen, om social media effectief in te zetten. Een telefoontje naar HPU, en wij maken tijd! Wij zien het als een uitdaging om samen met onze klanten te werken aan de realisatie van de door u gestelde doelstellingen, en daarbij ook te wijzen op nieuwe mogelijkheden. In deze context is productinnovatie voor ons een uitdaging.

De diverse social media kanalen worden al langer in de door ons gemaakte websites geïntegreerd. Social media openen echter nieuwe kansen in het web 2.0 tijdperk. HPU internet services speelt hier actief op in door het bedrijven van interactieve marketing te faciliteren en te verzorgen. Voor onze klanten, en ook uit liefde voor ons vak, ontwikkelden wij daarom een nieuw product: Actief WebSupport.
In een volgende blogpost zullen we vertellen voor welke klanten, en op welke wijze wij Actief WebSupport inzetten.

Ook behoefte aan social media ondersteuning?
Neem gerust contact met ons op!

Erik Ramaekers



Er zijn nog geen reacties!